Zaterdag 12 oktober 2024: najaarsruilbeurs planten, zaden en stekken

Op zaterdag 12 oktober 2024 vindt de najaarsruilbeurs plaats. Leden brengen dan plantmateriaal, bollen of zaden uit hun tuin mee.

Plantjes staan voor zover mogelijk in potjes (met naamsteker), zodat  de wortels niet uitdrogen en het materiaal ook niet direct bij thuiskomst de grond in moet. Naamstekers zijn vooral tijdens lezingen mee te nemen.
De ruilbeurs begint tussen 10.00 en 10.30 uur met het aandragen door de leden van hun planten e.d., het drinken van een kopje koffie en kijken wat  meegebracht wordt.
Vervolgens vertelt een ieder kort wat hij/zij meegebracht heeft met de bijzondere eigenschappen van deze plant. Als al het kleurrijks aan bod gekomen is mag ieder uitzoeken wat hij/zij mee wil nemen. Na afloop neemt iedereen zijn eigen eventueel overgebleven spullen mee. Om ongeveer 11.30 uur is het meestal weer afgelopen en kunnen het ruilwaar een plekje geven in onze tuin.

De ruilbeurzen vinden plaats bij Tuininrichting Ernst Baas Hoveniers, Henegouwerweg 113 in Waddinxveen.