Woensdag 27 november 2024 - Engelse tuinen - Piet Boersma

Het betreft een drie-dimensionale diaserie. Dit betekent dat u de dia's echt beleeft. U ervaart dit alsof u zelf door de tuinen loopt.
De dia's worden met 2 camera's tegelijk gemaakt, dit is te vergelijken met onze ogen: alleen door met twee ogen te kijken ervaren wij diepte in onze waarneming. Omdat beide dia's op één scherm geprojecteerd worden hebben de toeschouwers een polariserende bril nodig, dit om het linker- en het rechterbeeld uit elkaar te houden. Het geheel wordt in kleur vertoond.

Ik laat eerst enkele beelden van Londen zien, de meeste bezoekers van Engeland komen nooit verder dan de hoofdstad…
We beginnen onze reis in Schotland op het eiland Skye. De natuur is hier overweldigend. Vervolgens bezoeken we een aantal tuinen in dit gebied. Daarna zakken we langs de kust af tot Yorkshire. In dit gebied kijken we o.a. bij Harlow Carr, een R.H.S.tuin. Vervolgens via tuinen in Shropshire gaan we naar East Anglia. We bezoeken tuinen rondom Cambridge (East Ruston Vicarage Garden & Wyken Hall). Hyde Hall en Beth Chatto Garden zijn de belangrijkste tuinen in dit gebied.

We sluiten de serie af met een echte ‘Plant mans garden’ in Cornwall: Trebah.

Meer info:

• Lezingen zijn vrij toegankelijk.
  • Leden betalen ter plaatse € 2,00 op vertoon van de ledenpas en niet leden betalen ter plaatse € 7,00 p.p. (inclusief 1x koffie / thee in de pauze)
  • Locatie lezingen: achteringang Le Patapouf, Kolkmanstraat 1-3 2805 CG Gouda
  • Voor de lezingen hoef je je vooraf niet aan te melden.
  • De lezing begint om 19.30 uur en duurt tot ca 22.00 uur.