Vrijdag 8 maart 2024 - Korte dagexcursie Slot Zuylen, de stinzentuin en rondleiding door het Slot

Ontdek het rijke verleden van Slot Zuylen!
Na de koffie/thee bezoeken wij de kasteeltuin van Slot Zuylen waar een mooie mix van Midden- en Zuid-Europese stinzenflora te zien is. Planten als de Aronskelk, Daslook en de Voorjaarshelmbloem zijn afkomstig uit Nederland, terwijl onder andere de crocus en de bostulp uit Midden- en Zuid-Europa komen. Bij de verspreiding van deze exotische stinzenplanten hebben de kruistochten waarschijnlijk een rol gespeeld. Wat de Stinzenplanten extra bijzonder maakt zijn hun prachtige kleuren in een tijd waarin de meeste bomen en planten nog kaal zijn.

Na een bezoek aan de tuin zullen wij in het Koetshuis genieten van een (eenvoudige) lunch. Daarna krijgen we een rondleiding door een groot aantal kamers van het Slot.
Langs de Vecht is in het jaar 1250 Slot Zuylen ontstaan.

Dompel je onder in de verhalen van het kasteel!
DE EXCURSIE IS VOLGEBOEKT.

Meer informatie:

• Vrijdag 8 maart 2024, vertrek 10.00 uur - terugkomst rond 16.00 uur
  • Vertrekadres: Groenhovenpark, Heuvellaan, Gouda
  • Prijs leden: € 46,--, niet-leden € 53,-- incl. vervoer, entree en rondleiding door tuin en slot Zuylen binnen, koffie/thee en lunch in het koetshuis.
  • Bij gebruik van Museumjaarkaart of Vriendenloterij VIPkaart € 15,- korting
  • Min 10 / max 15 personen
  • Eigen vervoer / meerijden
  • Dieetwensen: aangeven op aanmeldformulier